Příběh Kenworth

Kenworth T600A. Legendární americký truck, přezdívaný „mravenečník“, se vyráběl od poloviny sedmdesátých let. Poslední kusy sjely z výrobní linky v roce 2008, kdy „šestistovku“ nahradil typ T660.

Tři nápravy, motor Detroit o obsahu skoro 13 litrů, 450 koňských sil pod kapotou, devítistupňová převodovka. Kolos necelé 4 metry vysoký a 8,4 metrů dlouhý. Na silnici jej nepřehlédnete.

Náš Kenworth je filmovou hvězdou. Zahrál si ve Fontáně pro Zuzanu II.

Eva Vejmělková, Palo Habera. V roce 1993 se setkali v prostředním ze tří dílů filmové série Fontána pro Zuzanu. A spolu s nimi Kenworth T600A jménem Gogo, jehož volantem točil sympatický Juraj (Palo Habera). Láska, hledání sebe sama a skvělé písničky Vašo Patejdla – Fontána pro Zuzanu na začátku devadesátých let trhala divácké rekordy.


 

Po natáčení Kenworth dlouhá léta sloužil v mezinárodní dopravě, v roce 2002 jsme se jej rozhodli zakoupit pro marketingové účely naší společnosti ALFAVARIA Group s.r.o. – slouží nám dodnes.

10 let v našich službách? Slavíme soutěží o dvě předváděcí jízdy

Desetileté výročí vlastnictví legendy slavíme společně s vámi – dva z fanoušků amerického kolosu si budou moci vyzkoušet, jaké to je, svézt se v jednom z mála jezdících Kenworthů v Česku. Stačí jedno – zapojit se do naší soutěže nebo nakoupit s dárkovým poukazem v našem e-shopu. Jeden nakupující a jeden soutěžící se na jaře legendárním americkým truckem svezou.

Prohlédněte si legendární Kenworth na aktuálních fotografiích (vyfotografovali jsme jej pro vás 13. října 2012):

Kdy se potřebuji uklidnit, sednu si do Kenwortha a jedu se projet, říká Jan Kupský (na snímku), majitel ALFAVARIA Group s.r.o.

Proč jste se rozhodl pořídit si právě tohle auto?

Mám rád velké kamiony a hledal jsem něco, co by šlo využít pro zviditelnění naší společnosti. Ve firmě ALFAVARIA Group děláme nářadí pro řemeslo, průmysl, servis – naši zákazníci tedy mají k autům blízko. Jsou to subdodavatelé pro automobilový průmysl nebo autoservisy, pneuservisy. Na Kenwortha jsme dostali náhodný tip, sehnali jsme číslo na majitele a jeli se podívat do Kopřivnice. Tady stál Kenwort doslova v kopřivách u rodinného domku. Majitel  ho už déle nemohl používat pro autodopravu, kterou po léta provozoval. Kenworth jsme koupili, poté kamion prošel cca roční kompletní rekonstrukcí a z dílny vyjel ve zcela novém kabátě.

Kdy si bude moci vítěz užít svoji jízdu?

Kenworth jezdí pouze tehdy, není-li na silnicích sůl – na silnici se vydáváme na přelomu jara a léta (obvykle v květnu), kdy už jsou silnice čisté a není na nich žádná sůl. Přes zimu před prvním solením Kenworth natáhne peřinu a je zaparkovaný ve velké dílně, kterou máme díky nářadí od naší firmy ALFAVARIA Group vybavenou vším potřebným. Já pak za dlouhých zimních večerů relaxuji tím, že dávám Kenworth do kupy po sezóně – úžasný oddych, když venku sněží a v dílně stojí takováhle potvora, na které je stále co leštit.

Co jste s Kenworthem zažil na českých silnicích?

Zážitků s kamionem je nepřeberně. Především když se za tahač připojí návěs a najíždí se na křižovatce do téčka, kam Kenwoth nejprve strčí čumák, tak to je sázka do loterie. Vžycky čekám, z které strany mi jedna přiletí – čumák kamionu je dlouhý a tak jsou nájezdy do křižovatek tohoto typu zajímavou zkouškou nervů pro mě i ostatní řidiče. Za tu dobu, co s Kenworthem jezdím, znám dobře kruhové objezdy, které po této stránce stojí opravdu za to (v Česku se šetří na nesprávných místech).

Nevím, zda to oficiálně říct – Kenworth se hodně líbí ženám. Naposled, když jsem bral naftu, tak paní pumpařka zavřela pumpu, vlezla mi do kamionu a odmítala vystoupit, zatímco se jí za dveřmi dělala fronta lidí, co chtěli zaplatit…

Chcete se také svézt legendou mezi tahači? Zkuste to:

Na začátek stránky